#LuengasAragón  Movimientos

Sí a l’aragonés

O colectivo esudiantil SEIRA espienta una campanya por o dreito a estudiar aragonés. A campanya, que amanyota una replega de firmas y un manifiesto que puet sinyar-se por internet, se dice "Sí a l'aragonés" y mira de reivindicar os dreitos lingüisticos d'as y d'os aragoneses
| 22 noviembre, 2015 07.11

Seguntes ha informau o colectivo en una nota, o suyo prochecto ye aconseguir una patolea de firmas «d’estudiants, familias, docents y personas relacionadas con a educación» que «contrimuestre que existe un intrés en a comunidat estudiantil y educativa por estudiar aragonés». Como mos dicen, l’aragonés se troba en un momento muit delicau, le cal un reconoiximiento y que o suyo emplego creixca entre a población aragonesa. A millor forma d’aconseguir isto, argumentan dende SEIRA, ye «amostrar a realidat sociolingüistica d’o nuestro patrimonio cultural a traviés d’a educación».

O colectivo estudiantil aclara que a suya propuesta ye que «se permita estudiar aragonés y en aragonés experimentalment allí an que exista demanda, sin voluntat d’imposar cosa». Seguntes as suyas parolas, «o dreito a estudiar a nuestra lengua propia ha d’existir en os países an que historicament s’ha parlau aragonés, que ye practicament tot lo territorio d’a comunidat autonoma». Si a diya de hue no existe demanda por estudiar aragonés ye, seguntes iste colectivo, porque «no existe o dreito a estudiar-lo  ni se realizan campanyas, dende o propio ambito educativo, pa dar a conoixer ista realidat».

Ye por ixo que atro d’os obchectius principals de «Sí a l’aragonés» ye amostrar a realidat de l’aragonés entre os más chovens. Seguntes os promotors: «si estudiants, familias y docents tenesen mas información sobre o que ye y a situación en a que se troba l’aragonés existiría más demanda pa poder estudiar-lo y ensinyar-lo». D’iste modo «Sí a l’aragonés» no ye que una campanya de replega de firmas sino que tamién de concienciación pa que a comunidat educativa conoixca millor a situación real de l’aragonés.

[box]

[castellano]

El colectivo estudiantil SEIRA impulsa una campaña por el derecho a estudiar aragonés. La campaña, que incluye una recogida de firmas y un manifiesto que puede firmarse por internet, se llama “Sí a l’aragonés” y pretende reivindicar los derechos lingüísticos de las y los estudiantes aragoneses.

Según ha informado el colectivo en una nota, su proyecto es conseguir un número alto de firmas «de estudiantes, familias, docentes y personas relacionadas con la educación» que demuestre que existe un interés en la comunidad estudiantil y educativa por estudiar aragonés. Según sus palabras, el aragonés se encuentra en un momento muy delicado y necesita que su conocimiento y uso crezca entre la población aragonesa. La mejor forma de conseguir esto, argumentan desde SEIRA, es «enseñando la realidad sociolingüística de nuestro patrimonio cultural a través de la educación».

El colectivo estudiantil aclara que su propuesta es que «se permita estudiar aragonés y en aragonés experimentalmente allí donde exista demanda, sin voluntad de imponer nada». Según afirman, «el derecho a estudiar nuestra lengua propia ha de existir en las zonas donde históricamente se ha hablado aragonés, que es prácticamente la totalidad del territorio de la comunidad». Si a día de hoy no existe demanda por estudiar aragonés es, según este colectivo estudiantil, porque «no existe el derecho a estudiarlo ni se realizan campañas, desde el propio ámbito educativo, por dar a conocer esta realidad».

Es por ello que otro de los objetivos principales de “Sí a l’aragonés” es dar a conocer la realidad del aragonés entre las y los más jóvenes. Según los promotores: «si estudiantes, familias y docentes tuvieran más información sobre lo que es y la situación en la que se encuentra el aragonés existiría más demanda para poder estudiarlo y enseñarlo». De este modo “Sí a l’aragonés” no es solo una campaña de recogida de firmas sino también de concienciación para que la comunidad educativa conozca mejor la situación real del aragonés.

[/box]
22 noviembre, 2015

Autor/Autora


Twitter
Facebook

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

CERRAR