#LuengasAragón  Altavoz

PP enriste contra l’aragonés estándar, a ferramienta mas útil d’una luenga minorizada

| 2 diciembre, 2019 10.12

Totz os lingüistas coinciden en que l’estándar ye a ferramienta que permite a las luengas minorizadas meter-se a mesmo libel y con as mesmas oportunidatz que a resta de luengas mayoritarias.

O PP lo sabe, y una vegada que no puede luitar contra l’evidencia d’a existencia de l’aragonés ni la suya historia, s’agafa a ista ascla, que ye l’oposición a lo suyo estándar.

A estandarización d’una luenga posibilita que ista s’incorpore a ámbitos dica agora vetaus: ensenyanza, administración, meyos de comunicación, literatura escrita…

Ye cierto que queda encara un largo camino por recorrer pa situar-se a la par que as atras luengas, pero con ista ferramienta se demuestra que l’aragonés ye capacitau pa poder estar usau en o campo que siga menister, siempre que cuente con as condicions politicas y recursos economicos que cal.

Permite que muitas personas puedan aprender a luenga sin a necesidat de vivir en un lugar aragonesoparlant pa conseguir-lo. Personas residents en zonas an que l’aragonés se heba perdiu u an que no consta que se charrase nunca, mesmo en lugars d’o mundo luen d’Aragón.

A parla gana prestichio. Ya no se considera un conchunto inconexo de «dialectos» sino una luenga a mesmo libel que la resta de luengas d’o mundo.

2 diciembre, 2019

Autor/Autora


Vimeo
Ocurrió un error. Comprueba que el id 1756922 corresponde a un 0 y que existe.
Twitter
Facebook

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

CERRAR