#LuengasAragón  Movimientos

O B.I.C. prencipia a iniciativa “Parella en aragonés”

Dende principios d’o mes de mayo una iniciativa novedosa en Aragón ye mirando de empentar y favorecer as relacions en aragonés dentro d’o rolde social d’o BIC -Bloque Independentista de Cuchas- y difuera d’ell. A ideya propasada por a colla de luengas de “Puyalón” fa que miembros y personas que yeran intresaus en practicar, esviellar...
| 13 mayo, 2014 13.05

Parella en aragonésDende principios d’o mes de mayo una iniciativa novedosa en Aragón ye mirando de empentar y favorecer as relacions en aragonés dentro d’o rolde social d’o BIC -Bloque Independentista de Cuchas- y difuera d’ell. A ideya propasada por a colla de luengas de “Puyalón” fa que miembros y personas que yeran intresaus en practicar, esviellar u prener un constumbre de charrar en aragonés se haigan iu apuntando a un listau de chent necesitada d’ista mena de dinamicas. Chent que reciben l’aduya de parladors que charran a ormino y fluyidament a luenga, y que se ufren voluntariament a iste gran esfuerzo.

A dinamica, encara que novedosa en Aragón, ya ye mesa en practica en atros territorios d’o nuestro redol como Euskal Herria, Catalunya u Valencia, siempre menadas por organizacions culturals, politicas u sindicals, que se veyen en a necesidat de que os suyos miembros prengan fluyidetz en una luenga que no pueden practicar en casa suya. “Problemas como vergüenya, horarios, manca de rolde social en aragonés u vicios prenius que impiden conversacions en aragonés, son problemas diyarios a os que s’enfrontinan os neoparladors d’aragonés”, sinyalan dende a colla.

Un zarpau d’actividatz, exposicions u charradas son ninviadas de cabo quan por os dinamizadors d’ista iniciativa, pa poder tener temas u enchaquias por as que charrar. Acudir enta las chornadas de Nogará, exposicions en o Centro d’Historia de Zaragoza, charradas en os centros socials u participar en o “Chuepincho” d’o vico d’a Madalena fan parti d’istas proposicions.

Por agora se puede charrar de bellas 10 parellas que dende mayo prencipiarán a chuntarse, belunas más que podrían prencipiar de verano, con más tiempo libre, y atrás que se i adhibirán ya en setiembre. Tampoco no se descartá fer-lo en catalán.

“A colla de luengas aspera que muita más chent i faiga parti en o futuro, y a socialización en aragonés y/u catalán no siga más un problema pa ells”, remantan.

[cat]

El B.I.C. comença l’iniciativa «Parella en aragonès»

Des de principis del mes de maig una iniciativa nova a Aragó està intentant incentivar i afavorir les relacions en aragonès dins del cercle social del BIC -Bloque Independentista de Cuchas- i fora d’ell . La idea proposada per la «colla de llengües» de «Puyalón» fa que membres i persones que estaven interessat/des en practicar, renovar o prendre cert hàbit de parlar en aragonès s’hagin anat apuntant a una llista de gent necessitada d’aquest tipus de dinàmiques. Gent que reben l’ajuda de parlants que fan servir sovint i fluidament a llengua, i que s’ofereixen voluntàriament a aquest gran esforç.

La dinàmica, encara que nova a Aragó, ia aquesta posada en pràctica en altres territoris del nostre voltant com Euskal Herria, Catalunya o València, sempre portades per organitzacions culturals, polítiques o sindicals, que es veuen en la necessitat que els seus membres prenguin fluïdesa en una llengua que no poden practicar a casa. “Problemes com vergonya, horaris, manca de cercles socials en aragonès o vicis presos que impedeixen converses en aragonès, són els problemes diaris als quals s’enfronten els neoparlants d’aragonès”, assenyalen des de la colla.

Un conjunt d’activitats, exposicions o xerrades som enviades de tant en tant pels dinamitzadors d’aquesta iniciativa, per poder tenir temes o motius pels quals parlar. Acudir a les jornades de Nogará, exposicions al Centre d’Història de Saragossa, xerrades als centres socials o participar al «Chuepincho» del barri de la Magdalena conformen aquestes proposicions.

Per ara es pot parlar d’unes 10 parelles, que des de Maig començaran a ajuntar-se, algunes més que podrien començar a l’estiu, amb més temps lliure, i d’altres que s’agregaran ja al setembre. Tampoc es descarta fer-ho en català.

“La ‘colla de luengas’ espera que molta més gent i participi en el futur, i la socialització en aragonès i/o català no sigui més un problema per a ells”, conclouen.

[cas]

El  B.I.C. comienza la iniciativa “parella en aragonés”

Desde principios del mes de mayo una iniciativa novedosa en Aragón está intentando incentivar y favorecer las relaciones en aragonés dentro del círculo social del BIC (Bloque independentista de cuchas) y fuera de él. La idea propuesta por la “colla de lenguas” de “Puyalón” hace que miembros y personas que estaban interesado/as en practicar, renovar o tomar cierto hábito de hablar en aragonés se hayan ido apuntando a un listado de gente necesitada de este tipo de dinámicas. Gente que reciben la ayuda de hablantes que emplean a menudo y fluidamente a lengua, y que se ofrecen voluntariamente a este gran esfuerzo.

La dinámica, aunque novedosa en Aragón, ya esta puesta en práctica en otros territorios de nuestro alrededor como Euskal Herria, Catalunya o Valencia, siempre llevadas por organizaciones culturales, políticas o sindicales, que se ven en la necesidad de que sus miembros tomen fluidez en una lengua que no pueden practicar en su casa. “Problemas como vergüenza, horarios, falta de círculos sociales en aragonés o vicios tomados que impiden conversaciones en aragonés, son los problemas diarios a los que se enfrentan los neohablantes de aragonés”, señalan desde el grupo.

Un conjunto de actividades, exposiciones o charlas somos enviadas de vez en cuando por los dinamizadores de esta iniciativa, para poder tener temas o motivos por los que hablar. Acudir a las jornadas de Nogará, exposiciones en el Centro de Historia de Zaragoza, charlas en los centros sociales o participar en el “Chuepincho” del barrio de la Magdalena conforman estas proposiciones.

Por ahora se puede hablar de unas 10 parejas, que desde Mayo comenzarán a juntarse, algunas más que podrían comenzar en verano, con más tiempo libre, y otras que se  agregarán ya en septiembre. Tampoco se descarta hacerlo en catalán.

“La ‘colla de luengas’ espera que mucha más gente participe en el futuro, y la socialización en aragonés y/o catalán no sea más un problema para ellos”, concluyen.

13 mayo, 2014

Autor/Autora


Twitter
Facebook

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

CERRAR