Segons expliquen des de la CUP, els exdiputats de la formació de l'esquerra independentista catalana, Eulàlia Reguant i Antonio Baños, han estat citats a declarar imputats de delictes de desobediència, el proper 25 de febrer, al jutjat d’Instrucció 10 de Madrid, arran d’haver-se negat a respondre a l'acusació popular de VOX “durant el judici contra el dret a l’autodeterminació al Tribunal Suprem”.
Reguant i Baños van ser citats a declarar com a testimonis de VOX durant el transcurs “del judici contra el dret a l’autodeterminació al Tribunal Suprem”. En el moment de contestar a les preguntes de l’advocat de VOX, acusació popular de la causa, els dos exdiputats es van negar a testificar al·legant objecció de consciència davant d’un formació obertament masclista i xenòfoba.
“En aquell moment ja van manifestar que no es podia normalitzar la presència de l’extrema dreta en un judici discutible i de caràcter polític. Davant la negativa de testificar, Manuel Marchena, president del tribunal, els va imposar una multa de 2.500€ a cadascú i que van ser sufragats amb les aportacions de la ciutadania a la caixa de solidaritat”, conclouen.