#LuengasAragón  Culturas

Consello d’a Fabla Aragonesa realiza en Uesca un congreso sobre luengas europeas menazadas

Se celebra a 24 edición d'iste congreso que se realiza en diferents puntos d'Europa con luengas menazadas.
| 22 julio, 2015 11.07

Dende iste chueves 23 de chulio dica o día 25, Consello d’a Fabla Aragonesa inaugurará en Uesca una nueva edición (en va 24 ya) d’o congreso de luengas y culturas menazadas que se celebra dende 1965 en diferents puntos d’Europa con luengas en risgo de desaparición.

Consello d’a Fabla Aragonesa ye miembro d’ALCEM (Asociación por as Luengas y Culturas Europeas Menazadas) que en 2012 prenió o relevo d’a AIDLCM (Asociación Internacional por a Defensa d’as Luengas y Culturas Menazadas) que empecipió a realización d’iste congreso.

Seguntes a organización, se conta con fer vistera a la sociedat y autoridatz a situación d’as luengas europeas menazadas asinas como fer vinclos entre os diferents representants y fablants d’istas luengas treballando de conchunta pa privar a desaparición d’as luengas minorizadas. L’aragonés tendrá un puesto especial y se reivindicará accions en a politica lingüistica pa conservar l’idioma.

Iste chueves se ferá a bienvenida d’os congresistas en a Diputación de Uesca, con discurso inicial d’os presidents d’o Consello d’a Fabla Aragonesa y d’ALCEM. Se presentará o informe “El aragonés en el siglo XXI” y se prochectará o documental “Anvistas/Ambistas“.

O viernes 24 en os Porches de Galicia i habrá puesto pa exposición y venda de libros en diferents luengas menazadas en o “Escaparate de las lenguas amenazadas“. “¿Cómo hacer que las lenguas amenazadas sobrevivan?” será o tema d’a conferencia prencipal, seguida d’una mesa redonda sobre experiencias con atras luengas menazadas, o sardo, o vasco y o gaelico escocés. Se ferá una visita guidada por o casco historico de Uesca y i habrá tiempo pa la mosica con un recital en aragonés de Kike Ubieto en Bendita Ruina.

O sabado 25 se ferá una cursa t’o castiello de Lobarre y se presentarán diversas resolucions sobre luengas menazadas, concluindo con l’asambleya cheneral d’ALCEM y una chenta de clausura.

Mas información d’o programa aquí.

Articlo publicado por Arredol.

22 julio, 2015

Autor/Autora

"Arredol quiere fer una apuesta por potenciar a comunicacion en aragones. Queremos fer un medio de referencia, pero en aragones, que planteye atro paradigma socio-politico y cultural". (arredol.com / @arredol)


Vimeo
Ocurrió un error. Comprueba que el id 1756922 corresponde a un 0 y que existe.
Twitter
Facebook

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

CERRAR