Culturas

A cultura d’as navatas declarada Bien d’Intrés Cultural

ARREDOL | Se une asinas a la Contradanza de Cetina y a transuancia como Biens d’Intrés Culturals inmaterials. O Gubierno declaró iste martes “a cultura d’as navatas” como Bien d’Intrés Cultural Inmaterial. Se une asinas a la contradanza de Cetina y a la trasuancia en la chiqueta lista de BIC’s d’Aragón. A D.Ch.A. quier, con...
| 22 febrero, 2013 12.02

nabatasARREDOL | Se une asinas a la Contradanza de Cetina y a transuancia como Biens d’Intrés Culturals inmaterials. O Gubierno declaró iste martes “a cultura d’as navatas” como Bien d’Intrés Cultural Inmaterial. Se une asinas a la contradanza de Cetina y a la trasuancia en la chiqueta lista de BIC’s d’Aragón. A D.Ch.A. quier, con iste nombramiento “reconoixer y protecher una actividat tradicional y que constituye parti esencial d’o nuestro patrimonio etnolochico y que contina vida con a celebración anyal de baixadas de navatas” por bells rios aragoneses como o Galligo, a Cinca u l’Aragón.

As navatas son embarcacions formadas por trampos de troncos d’arbols anyudaus sobre as que os navaters esnavesaban os ríos dende os Pirineus dica tierra plana, a on que vendeban a fusta, por un regular ta fer de vigas d’as casas. As baixadas por os ríos yeran a soben prou periglosas y podeban plegar dica Tortosa u Cherta. As rutas prencipiaban en Ansó, por o río Veral, Echo, por l’Aragón- Subordán, Morillo y Santolaria, por o Galligo y A Espunya y Escalona por o Cinca.

Encara que ya no existen como actividat economica, a chent d’istas redoladas no ha ixublidau as navatas y todas las anyadas se organizan baixadas por os ríos con navatas feitas de propio t’a ocasión. Istas baixadas gosan d’estar rebutient de chent d’a redolada y d’alparcers de tot Aragón y tienen a ormino una fuerte carga emocional.

Antimás d’estar declarada Bien d’Intrés Cultural, Aragón s’ha adhibiu ta una candidatura conchunta con Catalunya, Navarra y Castiella – La Mancha ta que a UNESCO declare a “cultura d’o transporte fluvial de fusta” patrimonio mundial.

22 febrero, 2013

Autor/Autora

"Arredol quiere fer una apuesta por potenciar a comunicacion en aragones. Queremos fer un medio de referencia, pero en aragones, que planteye atro paradigma socio-politico y cultural". (arredol.com / @arredol)


Twitter
Facebook

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

CERRAR