Altavoz

PP opuesto a “imposar” aragonés y catalán

O Seminario de Sociolingüistica Aragonesa compareció o zaguer 31 d’octubre martes pa informar en as Cortz d’Aragón sobre a situación de peligro en que se troba l’aragonés y o catalán en Aragón. Tal y como Natxo Sorolla y Chabier Gimeno i explicoron, se ha contrimostrau que “as politicas educativas que en istas lechislaturas s’han aplicau...
| 12 noviembre, 2017 06.11
PP opuesto a “imposar” aragonés y catalán

O Seminario de Sociolingüistica Aragonesa compareció o zaguer 31 d’octubre martes pa informar en as Cortz d’Aragón sobre a situación de peligro en que se troba l’aragonés y o catalán en Aragón.

Tal y como Natxo Sorolla y Chabier Gimeno i explicoron, se ha contrimostrau que “as politicas educativas que en istas lechislaturas s’han aplicau en a escuela aragonesa”, recordemos con a sola ensinyanza de castellano como luenga oficial, “han estau negativas de tot, y en o caso de l’aragonés espantosas”. En a escuela aragonesa se contina negando l’alfabetización d’os parlants maternos d’aragonés y catalán, y os porcentaches d’analfabetismo d’as enqüestas asinas lo contrimuestran.

Istos datos, que o Seminario nos amostró en a sesión de comparecencia ciudadana, no fan que refleixar a perda de parladors que as dos luengas propias d’Aragón han sufriu en a zaguera decada. Un sinyal d’o peligro de desaparición, más que más de l’aragonés, pero también d’o descenso en l’emplego d’o catalán en a zaguera decada.

No entendemos como o PP contina negando unas politicas decididas, pa la conservación d’iste patrimonio lingüistico, y pueda enrestir contra la imposición d’unas luengas minorizadas por o simple feito d’estar amostradas en a escuela. Fernando Galve falta a la verdat quan diz que “la gente habla lo que quiere en la calle”, tot tenendo dezaga un sistema educativo que niega a existencia d’ixa luenga y le niega la suya alfabetización en ella.

12 noviembre, 2017

Autor/Autora


Flickr
Twitter
Facebook

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

CERRAR