Altavoz

10 anyos d’a imposición de “Fluvi” en sustitución de l’aragonesa “Chisla”

Mientres istas semanas se ye celebrando o 10eno aniversario d’a EXPO Zaragoza’08. Independientment d’as nefastas respercusions economicas que tenioron pa la deuda, imachen post-Expo y desembolique industrial d’a ciudat,, dende “Esfendemos as Luengas” querébanos centrar-nos en unatra d’a milenta de discriminacions que ta par d’alavez sufriba la lengua aragonesa. No imos a dentrar en que...
| 21 junio, 2018 10.06
10 anyos d’a imposición de “Fluvi” en sustitución de l’aragonesa “Chisla”

Mientres istas semanas se ye celebrando o 10eno aniversario d’a EXPO Zaragoza’08. Independientment d’as nefastas respercusions economicas que tenioron pa la deuda, imachen post-Expo y desembolique industrial d’a ciudat,, dende “Esfendemos as Luengas” querébanos centrar-nos en unatra d’a milenta de discriminacions que ta par d’alavez sufriba la lengua aragonesa.

No imos a dentrar en que se perdió una gran oportunidat pa amostrar-le a o mundo as peculiaridatz d’a cultura aragonesa, incluyida la suya luenga. L’aragonés no gozó nian d’un espacio an que poder veyer-se.

Encara que a organización vendió que “Fluvi” heba ganau con o 36% d’os votos emitius por SMS, a realidat s’heba confirmau bells diyas antis, quan se reveló que o churau heba desestimau bellas opcions votadas por as aragonesas, con más votos que “Fluvi”. D’ista criba se’n heba encargau un churau creyau por Expoagua, seguntes confirmó lo suyo director Jeronimo Blasco (PSOE).

A votación s’heba vendiu a las ciudadanas con o lema de “Ahora tú puedes poner el nombre”. Pero ya en a primera tongada os components d’o churagu eliminoron a opción de “Chisla” (gota, en luenga aragonesa) en veyer que ista yera la que yera vencendo en as votacions.

[castellano]

10 años de la imposición de “Fluvi” en substitución de la aragonesa “Chisla”

Durante estas semanas se está celebrando el 10 aniversario de la EXPO Zaragoza’08. Independientemente de las nefastas repercusiones económicas que tuvieron para la deuda, imagen post-Expo y desarrollo industrial de la ciudad, desde “Esfendemos as Luengas” queríamos centrarnos en otra de las tantas de discriminaciones que por entonces sufría la lengua aragonesa.

No vamos a entrar en cómo se perdió una gran oportunidad, para enseñarle al mundo las peculiaridades de la cultura aragonesa, incluida su lengua. El aragonés no gozó ni de un espacio donde poder verse.

Aunque la organización vendió que “Fluvi” había ganado con el 36% de los votos emitidos por SMS, la realidad se había confirmado algunos días antes, cuando se reveló que el jurado había desestimado algunas opciones votadas por las aragonesas, con más votos que “Fluvi”. De esta criba se había encargado un jurado creado por Expoagua, según confirmó su director Jeronimo Blasco (PSOE).

La votación se había vendido a las ciudadanas con el lema de “Ahora tú puedes poner el nombre”. Pero ya en la primera ronda los componentes del juzgado eliminaron la opción de “Chisla” (gota, en lengua aragonesa) nada más ver que ésta era la que estaba venciendo en las votaciones.

[catalá]

10 anys de la imposició de “Fluvi” en substitució de l’aragonesa “Chisla”

Durant aquestes setmanes s’està celebrant el 10 aniversari de l’EXPO Zaragoza’08. Independentment de les nefastes repercussions econòmiques que van tenir per al deute, imatge post-Expo i desenvolupament industrial de la ciutat, des de “Esfendemos as Luengas” volíem centrar-nos en una altra de les tantes de discriminacions que en aquells dies patia la llengua aragonesa.

No entrarem en com es va perdre una gran oportunitat, per ensenyar-li al món les peculiaritats de la cultura aragonesa, inclosa la seva llengua. L’aragonès no va gaudir ni d’un espai on poder veure.

Encara que l’organització va vendre que “Fluvi” havia guanyat amb el 36% dels vots emesos per SMS, la realitat s’havia confirmat alguns dies abans, quan es va revelar que el jurat havia desestimat algunes opcions votades per les aragoneses, amb més vots que “Fluvi “. D’aquesta selecció s’havia encarregat un jurat creat per Expoagua, segons ha confirmat el seu director Jeronimo Blasco (PSOE).

La votació s’havia venut a les ciutadanes amb el lema de “Ara tu pots posar el nom”. Però ja en la primera ronda els components del jutjat van eliminar l’opció de “Chisla” (gota, en llengua aragonesa) en veure que aquesta era la que estava vencent en les votacions.

21 junio, 2018

Autor/Autora


Flickr
Twitter
Facebook

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

CERRAR